Altaplana, world of Francois Schuiten and Benoit Peeters

de onmogelijke & oneindige encyclopedie over de wereld van Schuiten & Peeters

Gebruikershulpmiddelen

Site-hulpmiddelen


Thomas Crausaz

Beeld: Caroline Dumoulin

Thomas Crausaz werd geboren in Zwitserland in 1973. Na een vroege start in Zwitserland besloot hij zijn geluk in het buitenland te beproeven en trad hij in dienst bij een Engels videogamebedrijf. In 2003, verhuisde hij naar Nottingham waar hij bijna 10 jaar werkte. Hij werkte aan verschillende videogames (MotoGP, Haze, Crisis 2) als Senior 3D artist en Lead. In 2011 keerde hij terug naar Zwitserland om de GameArt afdeling van de EPAC (Saxon) te openen. In 2016, richtte hij de start-up Adventures-Lab op, die gespecialiseerd was in content creatie en augmented reality producten. Toen dit bedrijf werd opgedoekt, besloot hij zijn lang uitgestelde artistieke carrière te lanceren door thema's te verkennen die hem na aan het hart liggen: sciencefiction, technologie en dystopie.

In 2019 waren twintig reproducties op plexiglas van Thomas Crausaz, gemaakt voor de serie “Valais noir”, te zien tijdens de Mondes (im)parfaits tentoonstelling in Maison d'Ailleurs.

Zie ook.